tildame

Godaste pizzan, frukost på stranden och träning

Första bilden är från när jag åt godaste pizzan för några dagar sen, och andra bilden är från igår då vi åt frukost på stranden.

Nu har jag precis avslutat ett träningspass som bestod av 1000 hopp med hopprep och lite styrkeövningar för benen. Nu ska vi äta frukost, göra oss klara och åka till stranden. Det blir nog en dag som är rätt lik de andra dagarna här :-)

Bra start på dagen

Vi började dagen med powerwalk / joggning och sen styrka. Så skönt att börja dagen så! Nu ska vi äta frukost och sen iväg till stranden!
(Detta skulle upp igår men internet är för dåligt...)

I Spanien

Hej på er! Jag befinner mig just nu i Spanien, ungefär 10 mil utanför Alicante. Vi hyr ett hus med egen pool (bild nr 2) tillsammans med några kompisar till familjen. Jag trivs jättebra här! Vi ska vara här i 10 dagar, innan vi åker hem till yran. Nu håller de på att laga middag, så ikväll ska vi sitta på terassen för att äta och mysa!

För att se fler bilder kan ni lägga till mig på snapchat, där ni kan se mina my storys också - tildaamariaa

Livet efter dig (Me before you)

I torsdags var jag på bio med mamma och momma. Vi kollade på Livet efter dig. En sorglig, men väldigt, väldigt fin film. Rekommenderar den starkt! Det kom väl någon tår under filmen, och det var jag inte ensam om. Nu när vi ska utomlands har jag packat ner boken Arvet efter dig, som är uppföljaren. Så det ska bli intressant att läsa!

Jane Kønig

Här är en av de fina presenter jag fick i onsdags. Det här är alltså ett halsband från Jane Kønig med bokstaven T på. Tycker verkligen om det!

Marinblått

I en marinblå blus med vita prickar, och min nya marinblå regnjacka (som jag älskar) ska jag åka mot Odensala för att fira min morbror och gudfar som fyller år imorgon.

Fruktfat

Ikväll har jag varit chaufför till mamma och pappa som var på middag hos några kompisar. Däremellan satt jag på altanen med Elise, Ella och Beata (och Hedda innan hon gick och la sig). Vi lyssnade på musik, pratade och åt frukt och choklad. Det var supermysigt! När jag hade hämtat mamma och pappa så åkte vi andra ut på en liten tur med bilen. Men nu är det nog dags för oss att sova, måste vända tillbaka dygnet nu när vi snart ska till Spanien!

Den bästa födelsedagen

Idag har jag alltså fyllt 18 år och tagit körkort på samma dag. Helt sjukt. Har haft en så himla bra födelsedag! Hela förmiddagen gick åt till teori och uppkörning, sen kom jag hem, blev firad av familjen, gjorde mig klar och fixade för kvällen. Ikväll har flera i min släkt och Tobbe och hans föräldrar varit här för att fira mig. Det har varit så trevligt! Vill säga ett stort TACK till alla som gjort denna dag, och alla andra dagar i mitt liv för den delen, så bra.

Sista dagen som 17-åring

Om lite mer än en timme är jag 18 år, hur sjukt känns inte det??

Igår var jag på bilbingo för första gången med familjen. Vi vann tyvärr ingenting... :-( Idag har jag inte gjort allt för mycket, hade en körlektion på dagen och ikväll har jag tagit en promenad och sen legat i badet och kollat på Grey's haha. Nu ska jag sova om en stund, så vi hörs nog imorgon!

Fotbollstittande

Förutom att kolla på lite fotboll så blev det både lunch och middag på Vezzo igår. Men det är ju så gott där!! Lunchen var med mamma, pappa och Hedda och middagen med Linn. Annars bestod min dag som sagt mest av fotboll. Det blir fotboll idag också eftersom det är finaldag och Opes f16 fortfarande är kvar, dock i B-slutspel, men kul ändå! Dit tänkte jag ta en löptur så det blir lite träning för mig också idag! :-)

mitt favoritställe i Sverige...

... är Gotland. Tycker att det är så himla mysigt och fint där. Här är några bilder från när vi var där 2012 tror jag, sen har vi varit där en gång efter det också. Det finns många fina ställen att bada på, så om det är fint väder är det som att vara utomlands. Sen så älskar jag verkligen Visby. Mysiga små gator, fina restauranger och utsikt över havet. Kommer definitivt fundera på att skaffa ett sommarställe eller liknande där när jag blir äldre. Gotland är alltså ett stort tips från mig!!

gifts

Den här toppen, burkarna med godis och en väldigt rolig sak som stod på kortet (något vi ska göra nästa sommar..!) fick jag av mina fina vänner i förrgår. Sen så är även shortsen nya. De är från h&m och kostade endast 100kr! De är riktigt sköna och fina, och högmidjade som jag tycker om.

Rensade ur min garderob för några veckor sedan, och då tog jag bort rätt mycket kläder, men det börjar fyllas på igen... ;-)

Onsdag

Efter att ha sett två matcher på förmiddagen (där båda tyvärr slutade med förlust) åkte jag in till stan för att fika med Elise. Det var mysigt! (Och gott såklart) Sen cyklade jag till Julia för att äta middag med henne, Linn och Nikita. Även det var trevligt. Kul att träffa alla igen efter några veckor! Flera av oss har ju jobbat så vi har knappt hunnit träffas.
Nu måste jag försöka sova, för imorgon ska jag upp klockan 6. 07:20 är det halkbanan som gäller. Jag är rätt nervös och väldigt otaggad, men det ska nog gå bra!

tre nya

Här ser ni tre saker som jag fick med mig hem från stan i måndags då jag kollade runt lite medan jag väntade på bussen. Tröjan var på rea, och de andra sakerna var också billiga, så det blev inge dyrt alls! :-) Är supernöjd med solglasögonen! Tycker att de är riktigt snygga, och så sköna. Tröjan är inte riktigt i den här färgen i verkligheten, utan lite mer lila skulle jag säga. Men jag är iallafall väldigt nöjd med allt.

Två härliga kvällar

Igårkväll hämtade Tobbe upp mig vid 8 kanske, så åkte vi och slog lite slag på golfbanan. Efter det åkte vi till Rödön och hade en mysig picknick. Idag har ju Storsjöcupen börjat, och har hunnit med att kolla på tre matcher. Vid 6 ikväll åkte jag hem till Linn, där hon och Natali överraskade mig med present, mat och fika! Sen dess har vi väl mest myst och tagit en promenad. Älskar dessa sommarkvällar!

lite sjuk

Idag har det inte hänt allt för mycket. Har varit rätt förkyld (vilket började redan igår) och känt mig lite hängig. Så idag har jag vilat en del i hopp om att bli frisk snabbt. Imorgon ska jag och mamma iväg och fixa pass, vi åker ju till Spanien om två veckor så det kanske är dags... ;-) Jag har också en körlektion, och sen får jag se vad jag hittar på på kvällen! På tisdag börjar Storsjöcupen så resten av veckan lär väl bestå av att titta på fotboll!

mina sommarplaner

Tre bilder från midsommar.

❀ Kolla på massor av matcher under Storsjöcupen nästa vecka. Känns väldigt tråkigt att inte få vara med i år...

❀ Fylla 18 (!!) och ta körkort!

❀ Åka till Spanien med familjen + en till familj där vi har hyrt ett hus tillsammans.

❀ Gå på yran, där jag bland annat vill se Melissa Horn, Miriam Bryant och Sabina Ddumba.

❀ Vara i Ytterhogdal en vecka som ledare på ett fotbollsläger.

❀ Vara i Sundsvall med Tobbe och bara mysa.

❀ Umgås med nära och kära.

❀ Sola och bada (förhoppningsvis... ;-)).

❀ Vara ute länge på kvällarna och bara ha KUL!